تصویر طنز (کاریکاتور حقوقی) 24 – جر م صدور تاپاله


به نقل از مجلّه گل آقا – شماره بیست و هفتم - سال پنجم ( 14 مهر 73 ) - ص 4 سایت گل آقا
تصویر طنز (کاریکاتور حقوقی) 24 – جر م صدور تاپاله


به نقل از مجلّه گل آقا – شماره بیست و هفتم - سال پنجم ( 14 مهر 73 ) - ص 4 سایت گل آقا
عرب زدگی مترجم گوگل
مترجم گوگل در نمایشی مشکوک و اقدامی بر ضدّ فرهنگ ایرانی عبارت Persian Gulf (خلیج فارس) را به صورتی مجعول، تنها" خلیج" ترجمه می کند؟!!
می توانید آزمایش کرده و خود ببنید.
جا دارد که خاموش نمانیم و به گونه ای بدین موضوع اعتراض کنیم و نگذاریم "مترجم گوگل" نام خلیج همیشه فارس را تحریف کند

از این رو بیایید همگی به لینک "مترجم گوگل" رویم و با تایپ نام خلیج فارس، در محل مخصوص، برای اینکه ترجمه بد و نادرست عبارت را گوشزد کنیم، بر روی لینک مربوطه:
Contribute a better translation (در ارائه یک ترجمه بهتر همکاری کنید)
کلیک کرده و در محل مخصوص، عبارت درست یعنی : " Persian Gulf" را وارد نماییم
و تا وقتی که "مترجم گوگل" از "الخواب ناز خود" بیدار می شود مانند سایر هموطنان خود، همچنان این پست را در سایت ها و وبلاگ های خود بگذاریم و از خوانندگان خود همین را درخواست کنیم.
یادآوری الحاقی:
امروز ۲۰/۲/۸۹ است . سری به "مترجم گوگل" زدم. خوشبختانه تلاش هموطنان ما زود به ثمر نشست و موضوع نوشته حاضر به قول ما حقوقی ها، سالبه به انتفای موضوع شد.
خداوند را شاکریم
واکاوی ادبی ۵ (در باره مصرع رنگین)
تمثیل در ادب فارسی ( تکمله ای بر مقاله ی کنکاشی ادبی ۴ )
نوشته ی محمد مهدی حسنی

عشق و شباب و رندی مجموعه مراد است
چون جمع شد معانی گــــوی بیان توان زد
در مقاله ( تمثیل تیغ و قلم، در ادب فارسی ) ما با بیان این مطلب که: " استفاده از تمثیل تیغ و قلم، در ادب فارسی قدمت بسیار دارد و در نظم و نثر فارسی فراوان بکار رفته است" به بررسی صور مختلف این تمثیل و مضمون سازی های مربوط به آن در ادب فارسی پرداختیم. پس از انتشار مقاله در وبلاگ، یکی از دوستان ادیب طی ایمیل ارسالی خود، چنین توصیه و سفارش فرمودند:
به جای استفاده از "تمثیل تیغ و قلم" بهتر بود می نوشتید استفاده از واژه های تیغ و قلم . .... در این مقاله تمثیل را به چه معنایی آورده اید؟ هرکدام از الفاظی که آورده اید در ادب فارسی معنا و کار برد ی خاص دارد. مثلا تشبیه، کنایه، استعاره، مجاز و... تعاریفی دارند که همیشه در تمثیل نمی گنجند برای مثال رک: واژه نامه هنر شاعری میمنت میر صادقی |
ایراد دوست ادیب خود را که تنها ذهن شان مالوف با تعاریف قدیم است، وارد نمی دانم.
هرچند برخی از متأخرین مانند ایشان، به تأسی از کتب متقدمین درعلم بیان، تمثیل را مانند استعاره، شاخه ای از تشبیه می دانند و تقسیم تشبیه به تمثیلی و غیر تمثیلی در کتب بلاغی را یادآوری می کنند (1)
چنانکه در درّه نجفی، اثر ماندگار نجفقلی میرزا (آقا سردار) می خوانیم: " تمثیل آن است که یک معنی را قصد داشته باشد به الفاظی که معنی دیگر را ادا نمایند،. بر سبیل کنایه برای اینکه سامع رغبت به آن داشته باشد" (2)
لیکن در علم بلاغت، از آنچه اشاره فرموده اند، دایره تمثیل، وسیع تر است، به ویژه در علم بلاغت امروزین، که حوزه معنایی گسترده ای را در بر می گیرد و برخی آن را معادل روایت داستانی (الیگوری Allusion، در بلاغت فرنگی) می دانند. الیگوری شامل داستان ها و روایاتی است که در خود پیامی نهفته دارد. (3)
از این دیدگاه، ما در مناظرات و داستان ها و افسانه ها، فابل ها و حتّی برخی اسناد های مجازی و حسن تعلیل ها (بیان علت ها به کمک تشبیه و ....) و تشخیص ها (کاربرد صفات و خصایص انسانی برای جماد و نبات و حیوان) به وضوح، نوعی تمثیل می بینیم که گاه در طول زمان به وسیله گویندگان فارسی تکرار شده و به تواتر رسیده است.
تمثیل ها واجد بار معنایی خاص خود هستند و دارای نوعی زبان، خمیر مایه و داستان رمزی و پوشیده بوده و از فلسفه به ادب فارسی راه یافته است. در ادبیات ما گویندگان از تمثیل برای تعلیم و بیان مقاصد فلسفی و به ویژه بیان اندیشه های پر رمز اشراقی و لطایف ژرف و مطالب عمیق عرفانی و حتی اغراض سیاسی و طنز اجتماعی سود می جویند. تمثیل های فراوان سیر العباد و حدیقه (سنایی)، مثنوی معنوی (مولانا)، منطق الطیر (عطار)، آثار سهروردی (آواز پر جبرئیل، عقل سرخ، صفیر سیمرغ و ...)، سلامان و ابسال (جامی)، و حی ابن یقظان و رساله الطیر (ابن سینا) و ... نمونه هایی از این دست است به نحوی که آنها را به شيوه ویژه گفتمان فلسفي و تمثیل غار آمده در جمهوریت افلاطون مانند می سازد
وجه اشتراک این هنر نمایی، بیان غیر مستقیم، رمزی سخن گفتن، و آوردن واسطه ها است چنانکه در هنر امروزی، کاریکاتورها و تصاویر طنز از همین هنر بهره می برند.
گاهی اوقات تمثیل ها مانند داستان های طولانی مثنوی معنوی، بلند و طویل اند و گاهی مانند تمثیل شمشیر و قلم کوتاه و مٶجزند و می توانند در بیت یا حتّی یک مصراع کوتاه جای گیرند و به صورت یک کلمه و عبارت نمود پیدا کنند
تمثیل ها در حوزه ادب غیر عرفانی و به ویژه در سبک هندی نیز جایگاهی ویژه دارد . چون اشعار سبک هندی قائم به نوعی تفکر و استدلال بوده، طبیعی است که از صنعت تمثیل و معادله سازی ها که ترکیبی روشن از خیال و استدلال و شعر و شعور است، استفاده وافر شود. کاربرد فراوان صنعت اسلوب معادله (تعبیر استاد شفیعی کدکنی) در این سبک، خود نمونه ای از اصرار بر این طرز تفکر و شیوه نگاه استدلالی است. از این رو در میان خیال های تشخیص یافته و به ویژه در شعر شاعران سبک هندی، این نوع تمثیل ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد (4).
به این ترتیب در نزد ما هر واژه و عبارت و مجموع واژگان که در شعرو نثر، ذهن خواننده و شنونده را متوجه یک واقعه یا داستان یا سرگذشت یا موقعیت و رابطه ای ویژه کند و نوعی ارجاع معنی در آن نهفته باشد به ویژه اینکه در طول زمان تکرار و متواتر شود، تمثیل است.
وقتی در ادبیات عرفانی ما، تمثیل شمع و پروانه معنی رمزی ویژه خود " فنا شدن" را پیدا کرده است، چرا نباید ما قایل به این باشیم که همراهی و یا تقابل شمشیر و قلم نیز در معنی وسیع تر، کاربرد مشابه تمثیلی دارد و ما در مقاله مزبور به تفصیل بدان پرداخته ایم و از جمله اشاره به وجود مناظرات زیادی میان تیغ و کلک در ادب فارسی داشته ایم که از جمله ی آن چکامه ای 39 بیتی امیر معزّی نیشابوری به مطلع زیر است:
آهن و نی چون پدید آمد ز صنع کردگار در میان کلک و تیغ افتاد جنگ و کارزار.
به هر حال اگر این دیدگاه اشتباه باشد، خوشحال می شویم با نشستن در پای درس دوستان ادیب و صاحب نظر، رای و نظر آنان را در این باره بشنویم و سایر گفته ها را نیز در همین پست انتشار دهیم.
(((((((((((((((((((()))))))))))))))))))))
پانوشت ها:
1 - ر. ش. به صور خیال در شعر فارسی – ص 77 به بعد
2- درّه نجفی، نجفقلی میرزا (آقا سردار)، با تصحیح و تعلیق و حواشی حسین آهی، انتشارات فروغی، بی تا، ص 188
3 - ر. ش به بلاغت تصویر، دکتر محمود فتوحی، انتشارات سخن، چاپ اول، 1385 - ص 248 به بعد
4 - ر.ش . به تاریخ ادبیات در ایران، دکتر ذبیح اله صفا، ج 1/5 ، انتشارات فردوسی و مجید، چاپ نهم ، 1373 ص 539
متون: نامه ای از قاضی میبدی
(تسکین محبان که از تکفیر فقیر ملول بودند)
نوشته و گزینش: محمدمهدی حسنی
منبع: ( برگرفته از فصلنامه وکیل مدافع - ارگان کانون وکلای دادگستری خراسان، سال یازدهم، شماره 21/ زمستان 1400- صص: 138-148)
الف - در باره نویسنده[1]:
امیرقاضی حسین بن معین الدین میبدی ادیب قاضی و حکیم ریاضیدان و متکلم صوفی سده 9 و 10 هجری است. برخی واژه قاضی را ماده تاریخ مرگ وی دانسته اند که عدد 911 می شود.
در تاریخ حبیب السیر از او با عنوان "قاضی کمال الدین امیر حسین یزدی" نام برده شده است، و شادروان دکتر محمد معین، در بخش اعلام فرهنگ خود از وی با نام "امیر حسین قاضی میر بن معین الدین میبدی نام برده که در شیراز از جلال الدین دوانی[2] و دیگر استادان زمان، علم و ادب و حکمت و تصوف آموخت، و به ویژه در هیئت و منطق و فلسفه شهرت یافت و در شعر نیز مهارتی داشت و به "منطقی" تخلص می کرد. این اشعار از اوست:
لطفاً برای خواندن بقیه مقاله به ادامه مطلب بروید
استثنا بر استثنا
(نقدی بر مادهواحده الحاق يك تبصره به ماده1 لايحه قانوني نحوه خريد و تملك)
نوشته محمدمهدی حسنی
چکیده:
در نوشته حاضر، با استناد به پیشینه تاریخی (مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی) و نیز عمومات قانونی و اصول کلی، ضمن کنکاش حکم قانونی مقرر در مادهواحده «قانون الحاق يك تبصره به ماده 1 لايحه قانوني نحوه خريد و تملك اراضي و املاك براي اجرای برنامههاي عمومي، عمراني و نظامي دولت»، مصوب 2/2/1388 مجلس شورای اسلامی، موارد شمول، فروض آمده در مادهواحده، آئین رسیدگی و دادرسی آن، ماهیت تصمیم دادگاه و قابلیت تجدیدنظرخواهی، مدت و نحوه تعیین میزان خسارت و بهطورکلی شیوههای مرضی و ممکن رسیدگی به درخواست دستگاههای اجرایی دراینباره جستجو و تبیین میشود.
واژگان کلیدی:
خرید و تملک، تفسیر مادهواحده «قانون الحاق يك تبصره به ماده 1 لايحه قانوني نحوه خريد و تملك اراضي و املاك براي اجرای برنامههاي عمومي، عمراني و نظامي دولت» مصوب 2/2/1388 مجلس شورای اسلامی،
منبع: ( برگرفته از فصلنامه وکیل مدافع - ارگان کانون وکلای دادگستری خراسان، سال 5، شماره 14/ مهر 1394، صفحه 161-176)
یک غزل و سه شعر نیمایی منتشر نشده از تقی خاوری
҈҈҈҈҈҈҈҈ ҈҈҈҈҈҈҈҈ ҈҈҈҈҈҈҈҈ ҈҈҈҈҈҈҈҈ ҈҈҈҈҈҈҈҈ ҈҈҈҈҈҈҈҈
خیزش غنچه ها
دوباره بوی گــــل آمد، مگر که غنچه دمیده
خوش ست غنچه فرصت اگر چه عمر رمیده
بهار گـــــــر چه برآمـد ز خاک، مثل همیشه
به جای آب تو گویی که خون به خاک چکیده
صدای دو عاشق یکـــــــی شده ست و رهائی
سبک ز حنجره ی عشق ، میـــــــــان ابر پریده
سکوت غمزدگان شد ز جنس نطفه ی توفان
ز هــــر طرف بگشایــــــد حجاب روی سپیده
شگفت می رود این موج ز بام ها و افــق ها
به سرعتی که تو گویی گمان که دیده ندیده
لطفاً برای خواندن بقیه به ادامه مطلب بروید.
حاشیه ای بر اعلام نتیجه انتخابات کانون وکلاء دادگستری خراسان
نوشته محمد مهدی حسنی
پس بـــــدان این اصل را ای اصل جو
هرکه را درد است، او برده است بو(مولانا)
نتیجه انتخابات ششمین دوره هیات مدیره کانون وکلاء دادگستری خراسان در ساعت 5/8 شب پنج شنبه 26/1/89 معلوم شد، لیکن مردم از نتیجه رسمی آن چهار روز بعد، یعنی در روز دوشنبه سی ام فروردین مطلع شدند.
وظیفه قانونی هیات نظارت مبنی بر اعلام رسمی آگهی نتیجه انتخابات یک مقوله است و وظیفه اطلاع رسانی سریع به مردم در باره نتیجه انتحابات با ذکر جزئیات، مقوله دیگر.
اینکه در آگهی روز دوشنبه کانون وکلای خراسان درج شود: " به ترتیب آراء این هشت نفر انتخاب شدند و معترضین می توانند سه روز از این تاریخ شکایت کنند." یک وظیفه قانونی است و از یک دیدگاه آگهی مذکور جز برای افراد ذینفع، برای علاقمندان و تشنگان اخبار کامل و جریان ها، چیزی مهم به دست نمی دهد.
لطفاً برای خواندن بقیه به ادامه مطلب بروید.
گلایه از پرتال دانشجويي دانشگاه پيام نور اصفهان
(باز هم انتحال دیگر) *1
نوشته ی محمد مهدی حسنی
گر بیابان پــــر شـــود زر و نقود بی رضای حق جویی نتوان ربود
ور بخوانی صد صحف بی سکتهای بی قدر یــــــادت نمانـــــــد نکتهای
ور کنی خدمت نخوانی یک کتاب علــــــــم های نادره یابی ز جیب
تا بدانی که آسمان های سمی هست عکس مدرکـــات آدمی
این سخن پیدا و پنهانست بس که نباشـــــد محرم عنقا مگس
می گویند شخصی شیعی در باره "امامت" کتابی نوشته بود. شاعری آن را می خواند و می بیند که مطالب آن با حدیقۃ الشیعه منسوب به مرحوم مقدّس اردبیلی یکسان است، بلافاصله می سراید:
این مولف اگرچه از شیعه است لیک دزد حدیقۃ الشیعه است *2
اجازه می خواهم بدون اینکه ادای علما و چیز دانان را در آورم، گلایه سوم خود را در باره انتحالی دیگر مطرح کنم. به هنگام بررسی کنترل پنل منوی گزارشهای آماری وبلاگ خود در وبگذر متوجه شدم که :
دیروز از سایت رسمی پرتال دانشجويي دانشگاه پيام نور اصفهان وابسته به وزرات علوم و فن آوری از وبلاگ بنده بازدیدی شده است از روی کنجکاوی وارد سایت لینک دهنده شده و با تعجب دیدم که سرکار خانم پروين احمدي که ظاهراً خود عضو انجمن علمي دانشجويي رشته حقوق دانشگاه پيام نور استان اصفهان هستند، تمام یا قسمت هایی از چندین مقاله اینجانب موسوم به سلسله "مباحثی از حقوق ثبت" را برداشت کرده و به نام خود در یک سایت معتبرعلمی دانشگاهی انتشار داده است و در هنگام کپی کردن دقت نکرده که عنوان دو مقاله (ردیف های 1 و 4 زیر) در واقع لینک مستقیم همان مقاله به وبلاگ بنده است و به این ترتیب ممکن است که یکی از خوانندگان مطلب، به روی نام مقاله کلیک کرده و دست ایشان رو شود
برای اینکه دوستان از صدق ادعای بالا مطمئن شوند، دزد حاضر و بز حاضر است، می توانند، با کلیک به روی لینک های زیر مال حلال را از مال حرام و دزدی تمیز دهند:
1- سایت آنان : انواع مال غیر منقول به لحاظ ثبت دفتر ( مقررات ثبتی حاکم بر انواع آبها )
1- وبلاگ ما : مباحثی از حقوق ثبت 3 - انواع مال غیر منقول به لحاظ ثبت دفتر
2 - سایت آنان : انواع مال غیر منقول به اعتبار مراحل ثبت
2 - وبلاگ ما : مباحثی از حقوق ثبت 2 - انواع مال غیر منقول به اعتبار مراحل ثبت
3 - سایت آنان : مقررات ثبتی حاکم بر ثیت و نقل و انتقال اموال اختصاصی دولت و شهردار
3 - وبلاگ ما : مباحثی از حقوق ثبت 5 (قسمت اول) - مقررات ثبتی حاکم بر ثبت و نقل و انتقال اموال اختصاصی دولت
4 - سایت آنان : املاک مجهول المالک ثبتی
4 - وبلاگ ما : مباحثی از حقوق ثبت 2 - انواع مال غیر منقول به اعتبار مراحل ثبت
جالب است که با کنکاش در لیست مقالات حقوقی انجمن مزبور مشخص می شود که مشارالیها یکی از اعضای اصلی و پرکار انجمن مذکور است و لابد مانند چهار مورد بالا، دائماً در حال مطالعه و کار علمی؟!! است، لیکن غافل که به قول سنایی:
کار بی علم ، بار و بر ندهد تخم بی مغز، بس ثمر ندهد

دزدی، دزدی است می خواهد ما ازجیب کسی، مال منقول او را بربایم و یا با جعل سند، مال غیرمنقول ثالثی را به نام خود سند بزنیم. یا اینکه نتیجه فکری و اثر علمی یا ادبی دیگری را کپی کرده و با ادعای مالکیت معنوی نسبت به آن اثر، منتشرش کنیم. و اگر حسب ظاهر، پشتبان و معاون این خلاف کاری یک نهاد علمی و دانشگاهی باشد - که علی الرسم خود بایستی تولید کننده علم و آگاهی، و مروّج راستی و صداقت باشد - ، دیگر باید وا اسفا گفت.
بدیهی است برای اطلاع مدیران سایت مزبور، به زودی همین پست برایشان میل می شود.
کلام خود را با شعری از مولانا آغازیدیم و با شعری از وحشی بافقی که برگرفته از قصیده ای در ستایش مولی (ع) است و موضوع آن انتحال می باشد، به پایان می بریم:
به افسون سخن بنــــــدم زبان نکتــــه گیری را که خود را بینظیر عصر داند در سخندانی
نیم آنکس که دزدم گوهــــــر مضمون مردم را چو بحر طبع دربار آورم در گوهر افشانی
به ملک نظم بعضی میکنند از خسروی دعوی که شعــــر شاعران کهنه را سازند دیوانی
سراسر دزد ناشاعر تمامـــــــی پیش خود برپا برابر مونس خاطـــر پس سر دشمن جانی
جمادی چند اما کــــوه دانش پیش خود هر یک نشسته گـــــوش بر آواز چون دزدان تالانی
که در دم بر تو خوانند از طریق خود پسندیها چو مضمونی ز نظم خود بر آن سنگین دلان خوانی
ز کافر ماجرایــــی طبعشـان را کی قبول افتد اگر خوانی بــــــران ناقابــلان آیـــات قرآنی
از آن دزدان ناموزون بـــــی انصاف ناشاعر شد آن مقــدارها بی قـــــــــدر آیین سخندانی
((((((((((((((((())))))))))))))))))
پی نوشت ها:
2 – با کمی تغییر به نقل از کشکول جدید ، دکتر علی اصغر حلبی، نشر قطره، 1387،- ص 882
* منبع اشعار مولانا و وحشی سایت وز ین و بی بدیل گنجور است
خبر مهم:
نتیجه انتخابات ششمین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان

دیروز(پنج شنبه مورخ 26/1/69 ) انتخابات ششمین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان با شرکت ۴۴۶ نفر از اعضای کانون مزبور و رقابت 25 نفر از وکلاي دادگستري برگزار شد. حسب اطلاع موثق از منابع غیر رسمی، وکلای دادگستری (سه استان خراسان : رضوی و جنوبی و شمالی) 8 نفر از کاندیداها را که 5 نفر اصلی و 3 نفر علی البدل هستند، انتخاب کردند .
اسامی اعضا اصلی منتخبان برای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان به شرح زیر است:
ا- جناب آقای مهدی عامری مقدم 318 رای
۴ - جناب آقای دکترعباس شیخ الاسلامی 245 رای
۳ - جناب آقای سید حسین حسینی مدرس 232 رای
4- جناب آقای حسن مسگرانی 223 رای
5 - جناب آقای ناصر مولوی ۱۶۸رای
اعضای علی البدل نیز به شرح زیر انتخاب شدند:
1 – سرکار خانم هاله کشاورز ۱۲۹رای
2 - جناب آقای جواد اعظم صادقی 100 رای
3 - جناب آقای رضا صمدی 98 رای
شایان ذکر است پس از پايان راي گيري در ساعت 3 بعد ازظهر روز پنج شنبه، صندوق لاک و مهر شده رای گیری بازگشایی و آرای داده شده تا ساعت 30/8 شب گذشته شمارش و مراتب بالا توسط هیات نظارت صورتجلسه شد.
ظرف سه روز از درج نتيجه در روزنامه کثیرالانتشار ( احتمالاً روزنامه خراسان) هر وکيلی که نسبت به نتيجه انتخابات اعتراض داشته باشد مي تواند اعتراض خود را به هيات نظارت اعلام کند و هيات نظارت نيز ظرف سه روز نتيجه را بررسي خواهد کرد
درصورت طرح نشدن شکایت یا اعتراض و یا رد شکایات وارده ، انتخابات مزبور تایید خواهد شد. .
همچنین راي هيات نظارت در دادگاه عالي انتظامي قضات قابل اعتراض است. دادگاه ياد شده مکلف است ظرف سه روز به اعتراض هاي احتمالي رسيدگي و نتيجه را به هيات نظارت اعلام کند.
به بهانه انتخابات ششمین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان
نوشته محمد مهدی حسنی
دو روز دیگر به انتخابات ششمین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان مانده است. در روزنامه خراسان امروز (24/1/89) تشکلی خاص که از سوی جمعی از وکلای دادگستری ایجاده شده با اعلام کاندیداهای مورد حمایت خود، همکاران را به همایشی برای فردا دعوت کرده است. همچنین اطلاعیه ای با امضای عده ای از همکاران، به طرفداری از کاندیداهای معرفی شده، انتشار یافته که به نقل از یکی از همکاران معتمد، لااقل آوردن نام یکی از آقایان در زمره کاندیداهای تشکّل مزبور بدون هماهنگی وی انجام گردیده است. همچنین برخی از امضاکنندگان اطلاعیه اصولاً از مفاد آن بی اطلاع هستند.
بدون شک دادن دادن اگهی در روزنامه و به اصطلاح " گرم کردن تنور انتخابات" فی نفسه کاری بد نیست، لیکن رعایت قواعد بازی و از جمله مراعات تمام جوانب موضوع و صداقت از سوی نشر دهندگان آگهی از زمره وسایل لازم برای برگزاری یک انتخابات دمکراتیک است.
لطفاً برای خواندن بقیه به ادامه مطلب بروید.
این وب دارای مباحث و مقالات فنی حقوقی است. لیکن با توجه به علاقه شخصی، گریزی به موضوعات "ادبی" و "اجتماعی" خواهم زد. چرا و چگونه؟ می توانید اولین یاداشت و نوشته ام در وبلاگ : "سخن نخست" را بخوانید.